Dr Najibullah

Dr Najibullah

Saturday, April 26, 2008

Speech Of Shaheed Najibullah



متن بيانيۀ محترم نجيب الله رئيس جمهور افغانستان.


۱۷ دلو ۱۳۶۷

امروز همشهريان کابل شاهد ميتنگ و مارش عظيم و پر شکوه مسلحانه اعضای ملکی ح.د.خ.ا هستند. غريو اين مارش عظيم و بزرگ پشت تمام دشمنان صلح و آزادی مردم افغانستان را به لرزه در خواهد آورد.

سپاس بيکران از شما رزمنده گان راه صلح و آزادی و نجات مردم افغانستان، از همه کادر ها و صفوف حزب دموکراتيک خلق افغانستان که يک بار ديگر در اين لحظۀ حساس ولی پر افتخار تاريخی در شرايط دشوار و پيچيدۀ نظامی و سياسی اعضای قهرمان ح.د.خ.ا برای نبرد سنگين مرگ و زنده گی آماده ميگردند.


حزب ما حزب روز های دشوار و سرسخت است، اما بياد مياوريم شهيدان گلگون کفن خويشرا که مردانه در برابر شليک های دشمن سينه های خويشرا سپر ننگ شکستها ساختند و هزاران هزار ديگر راه آنان را و راه مقدس شانرا با افتخار جانبازی و سر بلندی با مارش ظفرآفرين به پيش تعقيب مينمايند.

سپاس عظيم به هر حوزه و به هر سازمان اوليه که چنين قهرمانان و مبارزان واقعی را در آغوش خود پرورده است. بلی حزب ما حزب روزهای دشوار، حزب قهرمانان، حزب شهيدان، حزب مبارزان واقعی حزب وطندوستان اصيل است. اينک که وطن يک بار ديگر از بيرون با تجاوز مواجه گرديده است، در پيشاپيش تمام صفوف مبارزان راه آزادی فرزندان ح.د.خ.ا جانبازانه می ايستند و از صلح، آزادی حاکميت ملی و تماميت ارضی کشور خويش و مردم پر افتخار و شرافتمند خويش دفاع مينمايند.

بيا، بيا که فضا گرد کائنات شويم
که ارزوی برزگ است و اين جهان تنگ است

برای حلقۀ مردان روز کار نوين
حيات بی تپش و خفته مايه ننگ است

هوای کشور افغان و روح سرکش من
دو پاسبان نبرد و دو سنگر جنگ است

سرم ز مشت حوادث فرو نمی آيد
سر مبارزه سر نيست صخره سنگ است

رفقای انقلابی! ما اين روز های دشوار را به همت و غيرت و ننگ شما فرزندان صديق وطن پشت سر ميگذرانيم و حتماً با سربلندی و پيروزمندی در برابر تاريخ کشور خويش چهره خواهيم کشود. هموطنان عزيز! اگر ما سياست مصالحۀ ملی را اعلام کرديم و آن را به پيش می بريم اگر ما از تمام کانالها مذاکره و مفاهمه را با مخالفين آغاز نموديم، اگر ترجيح داديم که تمام مسايل و قضايا نه از طريق جنگ، بلکه از طريق مذاکره و ديالوگ حل و فصل گردد، اگر ما مخالفين را به امر صلح دعوت کرديم که ديگر دست به خونريزی مردم بيگناه نزنند، برای آن بوده است که ما در برابر تاريخ، مردم و کشور خويش مسئوليت داشته و داريم. شما قضاوت کنيد، اکنون که قطعات محدود نظامی اتحاد شوروی به کشور خويش عودت ميکنند ما به پای خويش می ايستيم و مستقلانه از وطن خويش، از وطن پدری و اجدادی خويش مردانه دفاع ميکنيم. مگر ببينيد افراطيون در کجاقرار دارند؟ آنها در پاکستان مرکز، دفتر و کمپ نظامی دارند. آنها در دستان اوليای امور استخبارات نظامی پاکستان قرار دارند.

آنها از آنجا اسلحه و آتش می فرستند تا وطن خويشرا ويران سازند. تا ديروز افراطيون ميگفتند که وطن توسط اتحاد جماهير شوروی اشغال شده است اکنون آنها به کشور خويش ميروند ولی شما ببينيد، نظاره کنيد که ديگران چشم اشغال را به وطن عزيز و محبوب ما دوخته اند ولی آنها بايد به ياد داشته باشند که مردم شرافتمند افغانستان و در پيشاپيش آن اعضای قهرمان ح.د.خ.ا و متحدين سياسی آن و نيروهای ملی دموکراتيک در وطن برای آنها درسهای عبرت انگيز و فراموش ناشدنی خوا هند داد. رفقای رزمنده و ا نقلابی! به همگان معلوم است که گروه های مسلح مخالف مشاورين کشور های متخاصم را به کشور ما مياورند و دست به دست آنان در يک محل و محل ديگر گشت و گذار ميکنند. شما قضاوت کنيد که آنها از پاکستان به کنرها سرک ساختند، جنگلات اين وطن را که مال همه مردم افغانستان است قطع ميکنند، مگر اين جنگلات مال چند نفر افراطی است؟ از معادن لاجورد، زمرد و بيرايت نيز بهمين شکل استفاده رهزنانه صورت می گيرد. آنها نيروهای مليشه، جنرالان پاکستانی، نيروهای زرهی و هليکوپترهای اردوی پاکستان را برای تجاوز بر حريم خاک مقدس افغانها رهنمائی ميکنند. چنين است چهرۀ اين گروه های ضد ملی، ضد وطن و ضد مردم افغانستان.


اينها به جز از حرف زور چيزی ديگری را نميدانند و گويا فيصله نموده اند و کمر بسته اند که خون پاک فرزندان دلير قهرمان ح.د.خ.ا را بريزند، خون وطنپرستان را بريزند. خون مردم بيگناه افغان را بريزند. اينها داد و فرياد براه انداخته اند که حمام خون ايجاد ميکنند و در شهر کابل و شهر های ديگر مردم را به قتل می رسانند. اينها فرياد ميزنند که ما شهر ها را به محاصر ميکشيم و انسانها را ميخواهيم گرسنه بميرند. آنها در اجرای اين اعمال ضد ملی و ضد مردمی خويش ماهيت خود را نيز پنهان نميکنند.


شما بگوئيد فرزندان رشيد اين وطن که در قبال چنين وضع چه بايد کرد! مبارزه! بلی، مبارزۀ قاطع و درهم کوبنده. بلی حزب ما، فرزندان ح.د.خ.ا و متحدين سياسی آن از صلح در وطن، از استقلال ملی و تماميت ارضی ميتوانند و بايد بتو انند دفاع بکنند و اين آز مونهای دشوار ولی پر افتخار را پشت سر بگذرانند.

به موج زن تن خود را، به قعر طوفان رو

حريف رزم نهنگان شو و خطر بپذير
زکوه لانه مجو ز آسمان پناه مگير

چو آفتاب به نور چراغ خويش به پيش
که زنده گانی نبود جز نبرد بی تاخير

ما اين روز های دشوار را که در آن زنده گی ما را به نبرد بی تاخير می طلبد و ايثار و فداکاری و جانبازی می طلبد پشت سر خراهيم گذاشت.

ما از حيثيت، آبرو و شرف مردم خويش، از حاکميت ملی، از تماميت ارضی کشور خويش، از صلح و آزادی مردم خويش دفاع خواهيم کرد و اين راه را از پدران و نياکان خويش به شکل حماسه آميز فرا و الهام گرفته ايم.

بگذاريد کشور های خارجی سر و صدا های تبليغاتی گوناگون را به راه بياندازند و مطالب ضد و نقيض را به مردم ما تلقين نمايند. ولی دولت جمهوری افغانستان، قوای مسلح جمهوری افغانستان، حزب قهرمان د.خ.ا، متحدين سياسی آن، نيرو های وطنپرست وملی، شخصيت های ملی و قهرمان اين وطن، همه و همه قادر هستند از خود مستقلانه دفاع کنند و بر تمام دشواريها غلبه نمايند.

مبارزين قهرمان ح.د.خ.ا، رفقا و وطنپرستان انقلابی! در اين مرحله دفاع مستقلانه از وطن مسئوليت عظيم و بزرگ به دوش شماست. شمابايد موجوديت خود را، شما بايد حقيقت حزب خود را در ميدان نبرد و مبارزه به اثبات برسانيد. شمابايد با قاطعيت هر چه تمامتر از مصالح و منافع عليای مردم با وحدت و يکپارچگي بی نظير چون مشت پولادين و مستحکم از شرف، عزت، ننگ، غيرت، ناموس و زنده گی صلح آميز خانواده های خود و خانواده های مردم افغانستان و شهريان کابل دفاع کنيد. شما شهيدان گلگون کفن تانرا که بخاطر وطن در قبرستان خفته اند نه تنها فراموش نکنيد بلکه از آنها درس الهام بگيريد. شما از شرف، از عزت و نام پرافتخار ح.د.خ.ا در برابر افراطيون تا اخير، تا سرحد پيروزی برزميد و بجنگيد. همين اکنون رزمنده گان ح.د.خ.ا در و لايات کند هار، ننکرهار، لغمان، پکتيا و زابل جانانه و جانبازانه می رزمند و ميجنگند و به اثبات رسانيده اند که سر ميدهند ولی سنگر نميدهند.

همين اکنون فرزندان دلير ح.د.خ.ا در سالنگ ها در برابر دزدان نان مردم می رزمند و ميجنگند.

رفقای عزيز! همشهريان محترم کابل، همو طنان عزيز را اطمينان ميبخشيم که صرف قوای مسلح نه بلکه رزمنده گان سرسپرده ح.د.خ.ا نيز داوطلبانه حاضر اند که از شرف، حيثيت، ناموس و عزت آنها دفاع نمايند. آنها از جان شيرين خود ميگذرند ولی حيثيت و آبروی آنها را پاسداری ميکنند. بدون شک فرزندان مردم شرافتمند افغانستان زندان شهريان کابل نيز در اين مرحلۀ دفاع واحد از کشور در کنار ح.د.خ.ا قرار خواهند گرفت. ما اطمينان کامل داريم که هر خانه، هر کوچه، هر بازار، هر محل، هر گذر به سنگر مطمئن دفاع از شرافت و حيثيت مردم و همشهريان کابل مبدل خواهدشد.

ما به افراطيون هوشدار ميدهيم که تمام پل های عقت گرد را قطع نموده ايم. و فقط به پيش ميرويم، اين است فيصله رزمی و جنگی قرارگاه ح.د.خ.ا..

همو طنان عزيز! ما يک قدم هم از مشی مصالحۀ ملی که ضامن سعادت و خوشبختی و صلح و آرامش مردم ماست عدول نميکنيم.

ما با مخالفين در هر سطح و سويه که باشد و هر کجايی که خواسته باشد حاضر و آماده هستيم به مذاکره و مفاهمه بنشينيم. ولی به ياد داشته باشند که يک قدم هم از موضع اصولی خويش از دفاع مشروع، دفاع از وطن، صلح ونواميس ملی خويش نيز به عقب نخواهيم رفت. ما زمانيکه سياست خويش را بر ديگران ديکته نميکنيم، ديکته و تحکم سياست ديگران را نيز نمی پذيريم. ما در سنگر دفاع از وطن با تمام نيرو ايستاده ايم. در اين امر مقدس خدا با ماست مردم با ماست، تاريخ با ماست، ما باغيرت و شهامت افغانی اعلام ميداريم که آينده از آن ماست. آينده از آن مردم افغانستان است نه از آنانيکه جنگ را بخاطر بيگانه گان شعار ميدهند.

رزمنده گان انقلابی ح.د.خ.ا.! در سيما های شجاع شما، اراده، تصميم، قاطعيت، استواری و پايداری را می بينيم و مردم وطن حق دارند از چنين فرزندان دلير و جسور خويش بخواهند که از حيثيت و شرافت آنها دفاع بکنند، حق دارند به اين فرزندان خطاب بکنند که ما به وطن عشق می ورزيم و وطن را دوست ميداريم. بگذاريد رفقای گرامی به هموطنان خويش اين اطمينان را بدهيم که:

دوست داريم اين وطن را
ظلمت شبهای او را

در نبرد زنده گانی
جادۀ غم های او را

خلق بی همتای او را
در افقهای زمان ستاره فردای او را

رزم او را
فتح او را

آيندۀ زيبای او را


رفقای دلير و رزمنده ! رفقای دلير و قهرمان با سرود حزب بر لب با مارش ظفر آفرين به بيش!


Monday, April 21, 2008

Rename after drNajib

if you got power in Afg wat you will rename after drNajib ....a road ....medal ....army regiment ....a palace ....or etc .....give your own ....................

Sunday, April 20, 2008

Dr Shahhed"s predictions

our dear Dr Shaheed was a very great visionary leader Allah give some qualities to him to be the leader of our great nation ....one of his great quality was tht he was able to predict the coming conditions ....like he predicted tht pak wants to make Afg its 5th province {evils dream} it came true when talib captureed Afg n the pm of pak nawas sharip said Afg is important for us its like our province ......the second thing abt the Arabs DR SHAHEED was well aware of the intentions of arabs he know well tht arab wants to reach central asain oil ....and as well our ear leader predicted tht usa is planning to make Afg its colony .....
these all predictions are today infront of us n we can really think tht how much he was loyal to nation ..these all predictions are present in his speeches today as well so some one cant deny this universal fact .....
so lets come n hold our hands to follow the teachings of great leader ....may Allah bless him in HEAVEN ..aameen ....

Some reall Stories of Shaheed Najibullah Ahmadzai

Some close people to him said he never smiled in reality.He was very upset with the conditions of the country.
............................................................................................

There was one villager.He is was old.He did not see Dr Sahb but some one told him that thier close villager works in Arc presidential palace.He went there.The security did not allowed him.Then he asked for his villager for support.So this person who worked in arc told the security to let this person in.This person was with and was working with Dr Najibullah.the villager came and directly started abusing Dr Sahb.Dr Sahb smiled and told him u r right.he was illitrate person and his all family was destroyed by russian bombardment]

after that Najibullah told the security that when ever this person come let him in.
...........................................................................

Once Dr Najibullah went to a village with some of his high ranked personal.its a story from on of those highranked personal who says when we arrived the helicopter landed on a desert type of place.The villagers were gathered.The villagers said that we have done arrangements in village for conference that He could speech to them.But Dr Najib refused and sat on the dust and told to them that i will talk to u here.
.............................................................................

These were some really stories of This shaheed hero Doctor Najibullah ahmadzai
that i heard from a close freind whose father was working with shaheed najibullah for more than 5 years.......................

Afghan MP: US coalition feeds Taliban

A coalition helicopter has supplied the Taliban militants with heavy weapons and food, says Ahmad Joyenda, Afghan parliamentary member. "And it happened again, it was repeated on March 28, also in the same area. Although the National Security Department has said nothing, but the local people, they confirm [it], they are sure that it's true," Mir Ahmad Joyenda told Press TV in an exclusive interview on Monday. "It's not the first time weapons are dropped there," he added rejecting the report by the head of Afghanistan's intelligence service Amrullah Saleh who told a parliament security committee that "the coalition helicopter dropped by mistake to Taliban militants food and weapons intended for a police checkpoint in a remote section of Zabul province." "Mistakenly, it was dropped somewhere far from the checkpoint. Later, the Taliban came and picked it up," Saleh told reporters. "what does it mean the mistake? they wanted to bomb it but they actually dropped the weapons," the lawmaker commented. Before the weapons were dropped, the area was already cordoned off by the US-led coalition forces, Joyenda explained adding, the local people said nobody was allowed to enter the area. Earlier on Monday, Hamidullah Tukhi, a lawmaker from Zabul, told the security commission that the weapons were dropped 100 meters from the home of a Taliban commander named Mullah Mohammad Alam. He said the supply contained heavy machine guns, AK-47s, rockets and food।

।Your valuable comments

Friday, April 18, 2008

Poem For Dr Najibullah


دا دور به تیر شي زموږ خبرې به شي پاتې
پاکې، پاڅوونکې او غاورې به شي پاتې


نه به شي هیڅکله د تاریخ په خوله کې وچې
مستې، ریښتیندویه، زړورې به شي پاتې

ستوري به ځلیږي، وخت به ځغلي، موږ به تللي یو
زموږ د تالا عشق لوړې ژورې به شي پاتې

نور سپاره به راشي زموږ پر لیکه میدانونو ته
څه که موږه نه یو، زموږ غورې به شي پاتې

هر څه به راووځي د تیاره سمندر څنډې ته
زوړ صدف به مات شي مرغلې به شي پاتې

Dr Najibullah

Dr.Najibullah born 1947, Gardiz, Afghanistandied September 27, 1996, Kabul
Dr.Najibullah was the fourth President of Afghanistan during the period of the Democratic Republic of Afghanistan.
september 27 1996 Taliban militiamen burst into the compound and dragged Najibullah to the presidential palace, where he was beaten and shot. His mutilated body, together with that of his brother, was then hung on street lamp posts outside the palace.
Dr.Najibullah said:-
“For each of us, the physical survival is non of our concerns, let it be for any cost. For us, the survival in history, in virtue, in the gloss of thoughts and in fulfilling our national and international promises that we have made to the people of our country and the world, matters and will be of our concerns”
For more info our SITE:-http://www.payamewatan.com
http://www.payaam.de/
English:http://www.payamewatan.com/dr.najibullah/English/index.htm